Jävla datorer!

Publicerat 2009-07-25 02:40:07 | i kategori

Nu är jag så förbannat trött på datorer!!
Jävla verktyg å jävlas med mig säger jag bara. Jag har vart så himla förbannad sen ... jaa kl 16 ungefär ! och nu är klockan fasn halv 3 på natten. och anledningen till att jag fortfarande är vaken är att jag gav mig fan på att jag skulle fixa problemet innan jag kunde somna!! annars vet jag att jag skulle ha legat å undrat vad problemet va!

Det är nämligen så att jag köpte en NY dator på telia idag, wiiie ... tänkte jag..
Kommer hem, sätter i de nya inbygda mobila bredbandet, startar datorn, börjar rensa lite bland onödigt skit som segar ner datorn(sånt jag ändå inte använder).. jaa, å de gick bra så långt.. Tills jag tog bort norton(virusskyddet) för att jag skulle skaffa ett annat bättre(avast), kopplar upp mig på nätet, trycker på internet explorer ikonen för att hämta avast.. å där va de kört!!!
Istället för att en ruta poppa upp så kom de tusen å de gick inte få stopp påt!
Tanken va ju då att jag fått virus eftersom jag va dum att ta bort de första(norton) INNAN jag skaffat och installerat de nya(avast).. Nu efter många timmars kämpande så blåste vi datorn, eller rättare sagt systemåterställde den!! å den blev som ny, allt va tillbaka även norton osv.. såatt jag pånytt kunde FÖRST installera avast å sen ta bort norton!! å nu vetni funkar den kanon!!
De behöver inte innebära att jag hann å få virus, kan likagärna ha vart fel på explorer elle nåt annat knas!!
Men nu e jag iaf glad att de funkar som de ska.. och jag kommer aldrig göra de där misstaget igen..
Avast e bra skit!

Jaja, jag köpte iaf en ny bärbar HP med 12,1" skärm.. precis som jag vill ha.. har tyckt minidatorerna vart för små men jag har ändå velat ha en mindre så nu blev de en "mellan-size" när jag hitta en jag va supernöjd med!! :o)
Den e perfekt!
Så nu har jag en dator till övers här.. oxå en bärbar, 7 månader gammal acer extensa 5230!! någon som är intresserad så hojta till..
Imorn ska jag iaf få börja använda den nya datorn och föra över allt från den gamla :o)

Idag annars har vart en ganska lugn dag, fram till 16.00 då mitt humör vände!
Va och hämta Emm å Erik i stan, dom ska med oss till rättvik.. :o)
Å aa juste vi drar ju till rättvik snart me.. antingen redan imornkväll eller så på söndag. Som jag har längtat. och det ska bli så himla skönt !

Aa neee, jag skriver mer imorn. nu måste jag verkligen sova.. Här e bild på nya datorn :o)
Puss å natti

Postat av: malin

JAAAAG :D jag vill köpa ;D

2009-07-25 @ 20:21:08
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

ja boleros är toppen till lilla magen =)

just denna är från gina tricot och köptes i våras, kanske finns på rea nu om du har tur?



kramar!

2009-07-25 @ 21:41:04
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: