Lycklig!

Publicerat 2009-07-02 00:51:30 | i kategori Graviditet(Joline)

Jahopp då va denna underbara dagen snart slut för även våran del..
Linda jag kunde inte ringa förut, och jag antar att du inte heller kunde de :S
Jag hör av  mig imorn.. Kellys paket väntar juuu.. och jag saknar dig!! hehe


Jag är världens lyckligaste idag.. det är så underbart att ha vart hos Selbing.. det är värt alla pengar i världen(även om man inte tar reda på kön)..
Det är att se sin knodd på ett helt annat sätt måste jag nog säga att jag tycker...
Selbing visade precis allt, han förklarade skitbra.. och han kollade mycket mycket mer än vad som görs på ett vanligt ultraljud hos bm.. Han kollade exempelvis mer saker i bebisens kropp som man fick bekräftat såg fint ut.. saker som bm inte ens nämnt! Man fick se bebisen i genomskärning.. så att  man fick en bättre uppfattning om hur bebisen låg och hur måtten från navel till rygg va..(ex).. och sen 3D som vi hade valt oxå.. De va helt otroligt.. lite läskigt ibland, i vissa vinklar, där det va som skräckfilm på riktigt!! hehe, alltså det vart som svarta hål där munnen och ögonen är, tänk er då om bebisen öppnar munnen oxå så man ser det svarta hålet bara röra sig.. som våran tös gjorde.. men sen fick vi ju såklart såå söta bilder och filmer oxå!!

Bara en minut efter att han satt apparaten mot magen så visste selbing kön med säkerhet(vilket vi inte visste)..
Och efter att han gått igenom bebisens kropp så frågar han oss om vad vi trodde de va!! Jag svarade åter igen att jag trodde de va en pojke.. och så frågade han oss då om vi skulle ta en titt på va de va.. Å Tobbe säger : - Aaa kör ba!!
Vi va bergis på att de va en pojk.. hehe men då säger han att det inte är en pung vi ser.. haha.. Tobbe ba: - Åh faaan! 
Vi tittade på varandra men ställde om oss fort.. VI VÄNTAR EN TÖS.. wiiiiiiie!!! <3
Det var en underbar känsla att få veta kön, en lättnad att slippa säga DEN och nu blir nog "Mini" inte ett så ofta använt namn längre skulle jag tro.. 

Men jag kan såklart förstå dom som tänker att det är mer spänning i att inte veta innan.. men för oss kändes de skitbra att få veta!! :o)

Hon väger iaf 512 gram nu (räknat på måtten).. och hon växer fint, och hade (nog pappas låååånga ben sa Selbing) hehe..

Detta var en helt underbar känsla, något av det mäktigaste jag vart med om!!
Jag fick gymnastisera lite emellanåt för att Tösen inte riktigt ville visa sitt ansikte, svårt att få bra bilder när hon låg med ansiktet så nära moderkakan.. men tillslut så fick vi till ett par ganska bra bilder.. :o)



Jag slänger upp ett par till här... stolt som jag är!!




 <3

 

<3

Nu ska vi nanna kudden här..
Jag kommer högst troligt drömma om detta inatt..
Postat av: malin

Gud så underbart!!

2009-07-02 @ 07:33:40
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Vilka fina bilder! Och RÄTTVÄNDA i PROFIL! =D

PUSSSS



Just ja, nej jag kunde inte heller ringa :P Men som sagt, vi hörs sen, det är ju inte så att vi glömmer bort varnann bara för att vi inte ses varje dag ;) Men nu känns det som det va fööör längesen igen... Så idag! ;)

2009-07-02 @ 08:07:19
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

åh vad fin hon är!! gud vad kul att få veta! och att selbing var bra =) hur lång tid tog det?



nu är det bara att bestämma massa fina tjejnamn då?



kram

2009-07-02 @ 09:11:10
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

åh hoppas att det inte är nån efter oss då så vi också får se bebis länge =)

är det svårt att hitta dit förresten?

2009-07-02 @ 14:07:36
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Michelle

Hade helt missat det här inlägget!

Gud så häftigt! O grattis till lilltjejen! Va mysigt! =)

Skönt att kunna börja med namn på rikitgt! =)

Nu blev jag ännu mer sugen på att bebis ska titta ut hos oss.. inte långt kvar hoppas jag!



Fanns massa fina tryck på tradera! O livar ju genast upp en vit body.. Gick även att få till färgade bodys! =)



Kramar

2009-07-04 @ 17:05:56
URL: http://michilullan.blogg.se/
Postat av: caroline

Vi ska dit nästa torsdag :) Vi ska inte ta reda på kön men jag vill absolut åka dit ändå.

2009-07-09 @ 11:29:35
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: